Формування
ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості
неможливе без широкого залучення
учнів до участі в управлінні шкільними справами через діяльність в органах
учнівського самоврядування.
Шкільне
самоврядування в нашій школі це - учнівський комітет, до складу якого входить 6
секторів: дисципліни і порядку, навчальний, інфораційний, господарський,
спортивний та сектор "Дозвілля".
Учнівський комітет
діє на підставі Статуту, Положення про учнівське самоврядування та Програми
шкільного самоврядування "Диводзвін".
Педагогічний колектив консультує діяльність
учнівського самоврядування, акцентуючи увагу учнів на підвищення якості навчання, зміцнення
свідомої дисципліни, реалізацію вимог режиму роботи школи, організацію
позакласної виховної роботи, розвиток
творчої самодіяльності учнів.
Учнівський комітет є виконавчим органом
учнівського самоврядування, його головне завдання - активно сприяти становленню
згуртованого коллективу однодумців вихованню свідомої дисципліни та культури
поведінки учнів, відповідального ставлення до навчання, дорученої справи,
розвитку ініціативи та самостійності дітей.
Учком у нашій
школі організовує облік відвідування навчальних
занять, контролює виконання учнями режиму дня, прибирання класних кімнат школи, благоустрій шкільної території, участь
школярів у ремонті меблів, поточному ремонті приміщень.
Вищим органом
самоврядування є загальношкільні збори,
які вирішують важливі поточні справи
шкільного життя. В склад
учкому входять учні, яких рекомендують класні збори.
У Лукашівському
навчально - виховному комплексі робота учнівського самоврядування здійснюється
за структурою:
Навчальний
сектор здійснює постійний контроль за успішністю учнів, в разі потреби
організовує допомогу учням, які не встигають, спільно з вчителями проводить
консультації по предметах, організовує
проведення тематичних тижнів, аукціонів знань, конкурсів, вікторин.
Сектор
дисципліни і порядку здійснює контроль за дотриманням правил поведінки, за проведення
загальношкільної лінійки, організовує і контролює роботу "Постів бережливих” по класах,
забезпечує належний зовнішній вигляд учнів, організовує роботу ДЮП та ЮІР.
Спортивний сектор пропагує здоровий спосіб життя, організовує
і проводить спортивно-масову роботу, в тому числі спортивні змагання та конкурси, залучає
учнів до участі в спортивних секціях школи, організовує змагання за кращий санітарний стан
класної кімнати, території, контролює дотримання правил санітарії та гігієни
кожним учнем НВК.
Сектор "Дозвілля". Головне його завдання-організація дозвілля,
підготовка і проведення вечорів, ранків, вечорниць, КВК, екскурсій і походів,
організація роботи " Клубу вихідного
дня”, бібліотечної ради, контролює роботу гуртків за інтересами.
Господарський
сектор. Територія
школи та її приміщення поділено на ділянки, за якими закріплено певні класи.
Під керівництвом учнівського самоврядування учнями школи здійснюється щоденне
прибирання, а наприкінці
тижня-генеральне прибирання приміщень і території школи. Господарський
сектор стежить за санітарним станом шкільного приміщення і забезпечує йому
належне утримання, організовує і
здійснює так звані трудові акції.
Інформаційний сектор займається художнім оформленням начально-виховного комплексу під час
урочистостей та свят, випуском святкових газет,стіннівок, листівок,
поздоровлень, пам'яток.Займається організацією проведення різноманітних акцій.
Проводить інформаційні хвилинки, знайомить із шкільними новинами . Проводить анкетування учнів із окремих питань.
Традиційним у закладі стало ведення щотижневих
загальношкільних лінійок, оперативних нарад з різних напрямків діяльності.
Аналізується стан роботи секторів учнівського самоврядування, заслуховуються
звіти представників класів, визначається завдання на наступний тиждень.
У роботі учнівського
комітету школи важливим принципом є: "Самі вирішили-самі
зробили-самі відповідаємо”.
Цінність учнівського
самоврядування полягає в тому, що учні глибоко і всебічно проникають у
сутність своїх прав та обов’язків.
Самоврядування
дає широке поле можливостей для самореалізації, надає можливість
проявити себе в конкретній справі, формує життєві
компетентності вихованців, які допоможуть їм адаптуватися у самостійному житті.
Результати роботи
учнівського самоврядування підтверджують, що діти - учасники життя, а не
сторонні спостерігачі. Школярі відчувають відповідальність
за рішення, яке приймають, усвідомлюють свою участь у
вирішенні важливих справ громадського життя, що є основою
для активної позиції у самостійному житті.
Немає коментарів:
Дописати коментар